ספר לכל - רכש מוסדות

בצלו של אלוהים: פוליטיקה במקרא
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-889056
תאריך יציאה: 12/2016
תיאור:
מה עומד מאחורי הפוליטיקה המקראית? האם המקרא יכול להוות השראה לתכנית פעולה מדינית? האם הוא מצדד במשטר פוליטי כזה או אחר?
הספר בצלו של אלוהים, פרי עטו של מיכאל (מייקל) וולצר, מגדולי הפילוסופים הפוליטיים בימינו מציע קריאה מעוררת מחשבה של המקרא. וולצר מנתח ביד אומן את המשמעויות של המוסדות הפוליטיים והמאבקים הגדולים במקרא. כפי שכותב פרופ' מנחם לורברבוים באחרית דבר לספר: "וולצר מבקש להיענות לצורך הדחוף בקריאה רעננה, ובאופן ספציפי – קריאה המבקשת לפענח את היסודות המדיניים של חיבור שעלילתו אלוהים, עם וארץ".
וולצר מעריץ את המקרא על המגוון העשיר של הקולות והצבעים שהוא פורש בפנינו בלא צנזורה והשתקה; הוא רואה בנביא המשמיע קולו ברחובה של עיר דגם נעלה של דמוקרטיה, ועם זאת הוא מצביע על הבעייתיות הרבה הקיימת במשטרים המתוארים במקרא – המלוכה והכהונה – ומזהיר מפני הניסיון לשאוב השראה מדגמים אלה למציאות הפוליטית בימינו. יותר מכול, העיון במקרא מעלה שאלות על מקומו של האדם ויכולתה של החברה האנושית לנהל את עצמה בצלו של אלוהים, ועל משקלה של האחריות האנושית לצדו של אל כול יכול.
וולצר, ציוני נלהב ומבקר חברתי נועז, מראה עד כמה מסוכן להפוך את המקרא לכלי בוויכוח על אדמה או למסכת טיעונים המצדיקה רדיפות ומלחמה.
זהו ספר רב משמעות הנושא קול צלול של מתינות, בדור שבו חזרה הקנאות הדתית להשמיע את קולה במקומותינו ובמקומות רבים אחרים בעולם.

מיכאל (מייקל) וולצר הוא פרופסור אמריטוס במכון ללימודים מתקדמים, פרינסטון.
מספריו שתורגמו לעברית:
מלחמות צודקות ובלתי-צודקות [1983]
יציאת מצרים כמהפכה [1993]
על הסובלנות [1999]
לאומיות ואוניברסליזם [2009]

מחיר: 94.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.