ספר לכל - רכש מוסדות

המשולש הירושלמי
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888543
תאריך יציאה: 9/2011
מספר עמודים: 456
תיאור:
*ספר זה בהדפסה*


המשולש הירושלמי - ביוגרפיה אורבנית הוא סיפור מרתק המגולל את התמורות הקיצוניות שהתחוללו בתולדותיו של אזור מרכז העיר, המתפקד מאז ראשית התפתחותו לפני כ-100 שנה בלב ליבה של הפעילות העירונית בירושלים.

ביוגרפיה אורבנית רב-תחומית, המציגה בלשון בהירה ובאמצעות מאות תצלומים, רישומים ומפות מאירות עיניים, את השינויים ההיסטוריים האורבניים, האדריכליים, הכלכליים והחברתיים-אנושיים שחלו באזור מאז שלהי התקופה העות´מאנית, דרך עידן השגשוג והפריחה בתקופת המנדט וראשית המדינה, ההידרדרות התפקודית והפיזית מתחילת שנות ה-70 ועד לניצני ההתחדשות בראשית המאה ה-21.

חמשת מסלולי הסיור בספר כוללים עשרות רבות של בניינים, בהם גם מבנים אנונימיים למראה, שתולדותיהם ותיאורם רואים אור לראשונה.




ספר זה הוא השישי בסדרת ספרים של המחבר העוסקים באופן פרטני בתולדותיהם והתפתחותם של שכונות ורחובות מרכזיים בירושלים שהתפרסמו בהוצאת כתר ומכון ירושלים לחקר ישראל. מן הביקורת על שלושת ספריו הקודמים בסדרה זו:

ממילא - גאוה שפל והתחדשות (2009)
"האדריכל דוד קרויאנקר הפך בשנים האחרונות חמתעד נפלא של ירושלים...420 עמודים מצולמים, כתובים וערוכים לעילא...יש הרבה מה לראות ועוד יותר מכך - מה לחשוב." (רן בן-נון. "ידיעות אחרונות", 2.8.2009)

המושבה הגרמנית ועמק רפאים (2008)
"הספר הזה הוא הישג יוצא מן הכלל, המוגש בעיצוב מרהיב ובהדפסה איכותית. קרויאנקר ורעייתו ליאורה, שותפתו למפעל, ראויים על כך לפרס ישראל." (מאיר רונן, "ג´רוזלם פוסט", 19.3.2008)

רחוב יפו - ביוגרפיה של רחוב, סיפורה של עיר (2005)
"רחוב יפו ידע רגעים מציתי דמיון...ספר חדש ומרתק מאוד...מגולל סיפור שעשוי להרגיז את כל המאמין עדיין ב ´אחדות´ ירושלים." (תום שגב, מוסף "הארץ", 2.9.2005)

מחיר: 178.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.