ספר לכל - רכש מוסדות

זמן יהודי חדש תרבות יהודית בעידן חילוני
מחבר: צבן יאיר
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-888152
תאריך יציאה: 5/2007
תיאור:

מבט אינציקלופדי
כולל 5 כרכים.

בשתי מאות השנים האחרונות נוצרה תרבות יהודית חדשה, שופעת ורב-תחומית, שאופייה מודרני וחילוני בעיקרו. זוהי יצירה תרבותית שלא ניתן למצות אותה בתוך הגדרה יחידה, ונפגשים בה מקורות יניקה יהודיים, העושר של תרבות העמים, והחוויה הישראלית בחתך רחב.

ארבעת כרכי זמן יהודי חדש סוקרים את תהליכי החילון והמודרניזציה בתרבות היהודית ומדגימים את העושר והגיוון שהולידו בכל התחומים - מן ההגות, הספרות והלשון עד למוסדות החברה וחילון חיי היומיום.

זמן יהודי חדש נערך מנקודת ראות אקדמית ביקורתית ומתוך גישה חילונית-פלורליסטית. גישה זו מניחה שאין זהות יהודית חילונית אחת, אלא מגוון של רכיבי זהות בצירופים פתוחים, המבוססים על חופש אישי, והמתח ביניהם מהווה מקור לא נדלה של יצירה הולכת ונמשכת.

עורכי המדורים וכותבי הערכים נמנים עם טובי החוקרים וההוגים בתחומיהם, בארץ ובתפוצות. פרט לעורכים, שארבעה מהם חתני פרס ישראל, לקחו חלק בכתיבה כ-250 כותבים. אלה, חילוניים ודתיים, מרכיבים בצוותא פסיפס מרתק של גישות הגותיות ומחקריות שונות לבעיות היסוד המוסיפות לקבוע את התפתחות החיים היהודיים בעת החדשה.

זמן יהודי חדש נועד לקהל קוראים מגוון - סטודנטים, מרצים, בעלי מקצועות מתחומים שונים, מורים ותלמידי הכיתות הגבוהות של בתי הספר התיכוניים, ושוחרי דעת ותרבות בכל מקום.

זמן יהודי חדש הוא פרי יוזמה משותפת של יאיר צבן, מנהל המיזם, ופרופ´ ירמיהו יובל, העורך הראשי. הופק על-ידי למדא - עמותה לתרבות יהודית מודרנית, בשיתוף מכון שפינוזה בירושלים, במימונה של קרן פוזן ובסיוע תורמים נוספים. העורך הכללי הוא דוד שחם.


מחיר: 540.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.