ספר לכל - רכש מוסדות

התנור והחמאה - מבט שובר מוסכמות על כלכלת
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-540390
נושאים: כללי, כלכלה
תאריך יציאה: 10/2013
תיאור:
את השיעור הראשון בכלכלה קיבלתי מאבא שלי. הוא שאל אותי בילדותי אם אני יודע איך עושים חמאה מתנור. מובן שלא ידעתי, והוא אמר, "זה פשוט. מוכרים את התנור וקונים חמאה."
- אהרון פוגל, מתוך הספר

התנור והחמאה הוא לא ספר רגיל על כלכלה. הוא לא ספר לימוד, לא ספר על ההיסטוריה הכלכלית של ישראל ואף לא אוטוביוגרפיה. התנור והחמאה שואל בפשטות מהי כלכלה, מציג סוגיות כלכליות וחברתיות מזווית חדשה ולא שגרתית, ואולי אף מציע תשובה לשאלת השאלות: מהי צורת המשטר הכלכלי הטובה והרצויה.

בשפה בהירה ובמידה בריאה של הומור מציג אהרון פוגל את תפיסותיו הכלכליות, באמצעות דוגמאות וסיפורים מההיסטוריה הפרטית שלו ומההיסטוריה של ישראל. אגב כך הוא מקעקע שורה ארוכה של תפיסות שגויות שהשתרשו בקרב רבים, דוגמת "הסוציאליסטים תמיד עוזרים לחלשים" (לא נכון), "העלאת מסים מגדילה את הכנסות המדינה" (לא נכון), "אי אפשר להוריד משמעותית את מחירי הדירות" (לא נכון) ועוד.

אהרון פוגל – לשעבר יו"ר קבוצת מגדל, יו"ר המועצה המייעצת לבנק ישראל, מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים – פועל זה ארבעים שנה בזירות המרכזיות של כלכלת ישראל, הן במגזרים הפיננסיים והן בתחומי ההיי-טק, ולקח חלק בעיצוב רבות מההחלטות החשובות שהתקבלו במשק. כשראש הממשלה יצחק רבין ז"ל טבע את הביטוי "הפוגלים האלה", הוא התכוון אליו.

מחיר: 96.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.