ספר לכל - רכש מוסדות

מילון הצירופים השלם
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-539895
תאריך יציאה: 10/2009
תיאור:
מילון הצירופים הוא מילון ייחודי וראשון מסוגו המאגד בתוכו אוצר מקיף של צירופי לשון בעברית - אבני הבניין של שפת היומיום, שפת התקשורת ושפת הספרות. רוב הצירופים שבמילון נדדו על פני דורות ויבשות, פשטו ולבשו צורה ולכל צירוף יש סיפור.
מילון הצירופים פורש יריעה מרשימה של 18,000 ניבים, מטבעות לשון, אמרות שכיחות וצירופים פשוטים ומספר את סיפורם. מקורם של צירופים רבים במקרא ובתלמוד; אחרים הגיעו לעברית משפת התרבות הבינלאומית, שתרמו לה, בין השאר, משלי השועלים של איזופוס, חכמי יוון ורומא, סרוונטס ושייקספיר. צירופים רבים נולדו עם תחיית השפה העברית בארץ ישראל, ומספרים את סיפורה. ערכי המילון מלווים במובאות מן הספרות החדשה, התקשורת והזמר העברי. בסוף המילון מובא תזאורוס שבו מסווגים ערכי המילון ב-365 תחומים וקטגוריות.
מילון הצירופים נכתב בסיוע מומחים בתחומים שונים ומביא מבחר צירופים מקבילים ברוסית, ערבית ולידנו, לצד היידיש, האנגלית, הגרמנית, הצרפתית ושפות אחרות. במבוא למילון מוצגת השקפה כוללת על תחום צירופי הלשון, המשתקפת בדרך בניית המילון.

רוביק רוזנטל הוא לשונאי רב-מוניטין ובר-סמכא בתחום הלשון העברית החיה. בעל הטור "הזירה הלשונית" ב"מעריב", חתן פרס סוקולוב לעיתונות לשנת תשס"ד על פעילותו הנרחבת והמשפיעה בתחום הלשון. ספרו רב-המכר "מילון הסלנג המקיף" מצוי היום בעשרות אלפי בתים ומשמש את המחקר הלשוני, החינוך והספרות. ספריו "הזירה הלשונית" (עם עובד, 2001), "חדוות הלשון" (עם עובד, 2004) ו"הלקסיקון של החיים" (כתר, 2007) היו רבי-מכר וזכו ליקורות נלהבות. מספריו הנוספים: "משפחת הבופור" (ספריית הפועלים, 1989), "האם השכול מת?" (כתר, 2001), "רחוב הפרחים 22" (כתר, 2003) ואחרים.

מחיר: 169.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.