ספר לכל - רכש מוסדות

בומרנג
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-539564
תאריך יציאה: 5/2009
תיאור:

חודשיים בלבד לאחר וועידת השלום בקמפ דיוויד פרץ בין ישראל לפלסטינים עימות שהפיל אלפי קורבנות, רובם אזרחים. המנהיגות ורוב העם בישראל משוכנעים שמה שאירע כאן מאז ספטמבר 2000 היה מלחמת אין ברירה, שבה ניצחנו את הטרור. התמונה העולה מתוך דפיו של בומרנג היא אחרת לגמרי.

את המלחמה הזו אפשר היה למנוע, או לפחות לעצור בשלב מוקדם. ואילו אמר מישהו לאריאל שרון, ערב עלייתו לשלטון, שבקיץ 2005 יוביל את ישראל לנסיגה חד צדדית מעזה וצפון השומרון, לבניית גדר ש-94% משטח הגדה נמצאים מחוץ לה ולצפייה חסרת אונים בעלייתו של החמאס ככוח מוביל בחברה הפלסטינית – ועוד יקרא לכל זה ניצחון – היה שרון חושב אותו למשוגע.

בומרנג הוא חקירה מסועפת, חסרת פניות ונטולת מורא במעשי המנהיגות הישראלית. מתוך מאות ראיונות, מסמכים סודיים ויומנים אישיים מצייר הספר בהרחבה את פני המנהיגים, מתאר את פרטי הפרטים של תהליכי ההחלטה וחושף עובדות חדשות רבות: מהדרך שבה שיווקה המנהיגות לישראל נרטיב שגוי ושקרי, ועד לילה שבו כמעט הרג צה"ל בטעות את יאסר ערפאת; מהחמצת כל הזדמנות לשנות את פני המלחמה ואולי לסיימה ועד לדרך השלומיאלית וחסרת האחריות שבה נולדה וצמחה תכנית ההתנתקות.

בומרנג מתאר הנהגה המובלת על ידי קיבעונות, פחדים ואמונה עיוורת בכוח, שיצאה לנצח ב"מלחמה החשובה ביותר מאז מלחמת העצמאות" ושבה ובידה שכול וכישלון.

רביב דרוקר הוא הפרשן הפוליטי של ערוץ 10 ויו"ר התנועה לחופש המידע. בעבר שימש כתב מדיני והגיש תכניות בגלי צה"ל. בוגר קרן נימן של אוניברסטית הרווארד ובעל תואר במשפטים מאוניברסטית ת"א. ספרו הקודם היה רב המכר חרקירי, שעסק בתקופת כהונתו של אהוד ברק כראש הממשלה. עפר שלח הוא בעל טור ופרשן בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר Ynet. כמו כן הוא משמש פרשן כדורסל וספורט אמריקני בערוץ הספורט. בעל תואר שני בספרות וכתיבה מאוניברסיטת ניו יורק ותואר ראשון בכלכלה וספרות אנגלית מאוניברסיטת ת"א. פרסם ארבעה ספרים. ספרו האחרון "המגש והכסף", עסק בקריסת מודל צבא העם בצה"ל והיה לרב מכר.


מחיר: 88.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.