ספר לכל - רכש מוסדות

נעלם בבהוטן
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-538511
נושאים: מסעות
תאריך יציאה: 7/2008
תיאור:

יותר מעשרים יום של מסע מפרך ברגל באחת הפינות הנידחות בעולם חיפשה משלחת קטנה אחר עקבותיו של ניב כורך, מטייל ישראלי שנעלם בהרי ההימלאיה. הם התמודדו עם פגעי האקלים ועם קוצר נשימה באוויר הרכסים הדליל, ופגשו אנשים מעולם אחר - רועי יאקים, מבריחים וחיילים חוגרי חרב.
נעלם בבהוטן הוא סיפורו של מסע החיפושים אחר ניב.

תחילתו של הסיפור שנה קודם לכן, ביוני 1994. ניב כורך, קצין צה"ל בחופשה, וסיימון חברו הבריטי, עלו על אופניהם בעיירה קטנה בטיבט, ויצאו למסע של 150 קילומטרים שיעדו מדינת בהוטן המסתורית. ניב וסיימון הוקסמו מסיפוריו של צעיר יפנה שדרך הרי ההימלאיה הצליח לחדור למדינה הסגורה בדרך כלל בפני זרים, והחליטו לצאת להרפתקה דומה. הם חצו באופניים את הרמה הטיבטית, ברחו ממשמרות גבול סיניים תוך סיכון חייהם, ויצאו לטיפוס ברגל על מעבר גבול הררי בגובה של 6,000 מטרים בלב ההימלאיה. סערת גשמים ומחלת גבהים הכריעו את סיימון והוא נאלץ לנטוש את המסע. ניב לא ויתר, טיפס בגפו אל רכס ההימלאיה, ומאז נעלמו עקבותיו.

שני מסעות חיפוש אחר ניב בטיבט ובבהוטן ערך שלמה כורך, אביו של ניב. ניב לא נמצא. שלמה נוכח לדעת עד כמה חסר סיכוי הוא החיפוש הזה ברכסי הקרח, ביערות העד של בהוטן ובשממת הרמה הטיבטית. אך הוא לא ויתר, ובעקשנות ובנחישות הצליח להעמיד משלחת חיפושים שלישית.

נעלם בבהוטן מביא את סיפור מסע החיפושים השלישי, מסע שהביא לפתרון תעלומת היעלמו הטרגי של ניב.

מנחם מרקוס, גיאוגרף ואיש מסעות ארוכים ברגל בארץ ובעולם, התנדב למשלחת והצטרף לצוות שיצא להרי ההימלאיה מן הצד הבהוטני כדי להתחקות אחר עקבותיו של ניב. וכדבריו בספר - מן הפרשה הזאת הוא חזר אדם אחר.


מחיר: 68.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.