ספר לכל - רכש מוסדות

מכונת הנצח של אלכס
מחבר: ינאי הגר
הוצאה: כתר
מספר קטלוגי: 10-276380
תאריך יציאה: 1/2009
מספר עמודים: 340
תיאור:
חורף קשה וערפילי יורד על רמת הגולן. דובה, חיילת כבדת משקל, זועפת ומרדנית, כושלת ומתגלגלת בין מחנות צבאיים. נדמה לה שאבד לה הדבר היקר מכול, אותו כוכב פנימי זורח שבלעדיו חייה תפלים ומכניים. לבה של דובה נשאר הרחק מאחוריה, אי שם בסוף שנות השמונים, בעיירה הקטנה שבה התבגרה.
בנעוריה התאהבה באהבה של כישוף והיקסמות באלכס סלזניק, בנו של פיזיקאי נודע. אלכס, המסרב לציית לכל חוק אנושי מוכר ומבקש לאתגר את חוקי הטבע עצמם, שובה את לבה בנחישותו הנואשת. דמותו צופנת בעבורה הבטחה לחופש אינסופי. אבל האם הוא מסוגל להציע חום ואהבה? בשל הזיכרונות, דובה נקלעת לעימות עם גיא הראל, קצין צעיר ונמרץ מדי, שמגיע לבסיס המוזנח ומנסה, שלא בטובתו, לשקם את החיילת המופרעת. היא יוצאת אפוא לשני מסעות גדולים, שתי אודיסיאות שעל סף ייאוש. המסע השני מוביל אותה עד צפון איטליה, בחיפוש אחר נערה- גאונית מוזרה, פיזיקאית מזהירה, שנדמה שבידה התשובה לשאלותיה. אבל האם זו התשובה הנכונה? מדוע היא אינה יכולה להשתחרר מאלכס החמקמק או להאמין שגיא הראל דורש את טובתה? למה רגשותיו של הקצין גורמים לה חרדה נוראה? האם אחד משני הגברים מסוגל להשיב לה את האמון בעצמה?

מכונת הנצח של אלכס הוא רומן התבגרות מכשף וחכם. הגר ינאי מפליאה למפות את הנימים הדקים של חיי הנפש מלאי הסתירות ואכולי הספקות של דובה, דמות מרגשת שאי אפשר שלא להישבות בקסמה, אף-על-פי, ואולי משום, שאינה מסוגלת להאמין שיש בה מה שדרוש לאדם כדי להיות יצור פועם ומרגיש. באמצעות דמותה של דובה מפענחת ינאי את המסתורין הטמון בבסיס הקונפליקט של האמן - הבחירה בין חיים משוערים, גדולים מן היום-יום, לבין האומץ להסכין עם מציאות המורכבת ממחוות קטנות, מסדרים פגומים, מאהבה אנושית.

מכנות הנצח של אלכס הוא ספרה השני של הגר ינאי. קדם לו הרומן "אישה באור".

מחיר: 79.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.