ספר לכל - רכש מוסדות

דת ודין
מספר קטלוגי: 1-0002497
נושאים: כללי, יהדות
תאריך יציאה: 1/2009
מספר עמודים: 943
תיאור:
ספר יוצא דופן זה הוא פרי עריכת כתב היד שהשאיר אחריו השופט חיים כהן, ובו שולבו מאמרים נוספים שכתב. הספר מבטא את השקפת עולמו של חיים כהן בנושא הקרוב ללבו מנעוריו – דת ודין.

חיים כהן בוחן נושא זה מן ההיבט האישי, כמי שחונך על ברכי הדת ובא למסקנה שאין הוא יכול לדבוק בה, ומן ההיבט התרבותי הכללי הנוגע במאפייני הדת, ברקע ההיסטורי של התפתחות האמונה הדתית, בסמכות הדתית ובקנאות הדתית. ההיבט השלישי שבו עוסק כהן בחיבורו הוא ההיבט היהודי-ישראלי ושאלת שילוב המסורת היהודית במדינת ישראל הדמוקרטית, פרי הציונות החילונית. ההיבט הראשון, האישי, משתקף במבוא אישי – אוטוביוגרפיה, שכתב חיים כהן ואשר נועד, כפי ששמו מעיד עליו, לשמש מבוא לספרו דת ודין. אוטוביוגרפיה זו פורסמה כספר נפרד. שני ההיבטים האחרים עומדים במרכזו של הספר דת ודין, המוצג כאן לפני הקורא.

חיבורו של חיים כהן כולל בחינה מעמיקה, על רקע היסטורי והשוואתי, של נושאים מגוונים, ביניהם הממד הדתי בטקס הנישואין, דעות מיעוט בדת ובדין, קנאות דתית על היבטיה השונים, לרבות עונשי כופרים ואפיקורסים וספרים אסורים. כנגד אלה מציג חיים כהן את השקפת עולמו הסובלנית והליברלית. חלקו האחרון של הספר מוקדש למורשת היהודית של מדינת ישראל.

דת ודין הוא הספר השלישי בסדרת כתבי השופט חיים כהן בהוצאת דביר. קדמו לו מבוא אישי – אוטוביוגרפיה והספר להיות יהודי.

עורך הספר, פרופסור דניאל פרידמן, כיום שר המשפטים, כיהן בעבר כדקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, כדקאן בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, והינו חבר האקדמיה הישראלית למדעים. הוא זכה בשורה של פרסים, ביניהם פרס ישראל לחקר המשפט.

מחיר: 118.00 ₪

ברוך הבא!

זוהי כניסתך הראשונה לשירות.